O czym pamiętać wybierając akcesoria terenowe 

Kupując nowy samochód prawdopodobnie nie myślałeś o akcesoriach terenowych. 

Potrzeby z akcesoriami terenowymi  

Być może dlatego, że nigdy nie pojawił się w dyskusji z Twoim poprzednim samochodem, ale teraz, jako początkujący kierowca swojego nowego pojazdu i poszukujący akcesoriów, które poprawią jego osiągi i bezpieczną jazdę, ważne jest, aby zastanowić się, który samochód terenowy akcesoria mogą pasować do Twoich potrzeb. Przyjrzyjmy się więc akcesoriom do pojazdów terenowych i czym one są. Akcesoria do pojazdów terenowych różnią się w zależności od wymaganego rodzaju jazdy terenowej. Istnieją dwa podstawowe typy: Rozszerzenia i dodatki do pojazdu: Pozwolą ci używać samochodu nie tylko jako środka transportu, ale także jako pojazdu terenowego. Można ich używać do wszystkiego, od parkowania po przyczepy itp. Przedłużacze pojazdu: pomogą ci się dopasować pojazd na dowolną powierzchnię, od poziomu parkingu do poziomu autostrady. Niektóre zostały ulepszone piankami aerodynamicznymi, aby uczynić je wyjątkowymi.

Kategorie akcesoriów terenowych 

1. Wymienne koła – są wykonane z metalu lub tworzywa sztucznego i są wymienne między sobą. Występują w różnych stylach, takich jak kołpaki, blokady kół i reflektory, w zależności od rodzaju posiadanego pojazdu. Wyglądają świetnie na drodze, ale są bardzo trudne do usunięcia, jeśli chodzi o jazdę w terenie. 

2. Akcesoria do zawieszenia – te mocowane bezpośrednio do zawieszenia zwiększają możliwości prowadzenia pojazdu, a także dają mu większą kontrolę podczas manewrów terenowych i wycieczek drogowych (sterowanie kolumny wspomagania kierownicy itp.). 

3. Akcesoria zmieniające charakterystykę zawieszenia i przenoszące moc z silnika na inne części pojazdu (takie jak układy zawieszenia pneumatycznego). 

4. Akcesoria do zawieszenia, które są zbyt ciężkie, nieporęczne lub nie działają dobrze w połączeniu z innymi elementami (takimi jak lekki drążek/stabilizator). 

Inne kategorie akcesoriów terenowych 

Części zawieszenia, które zmieniają lub wpływają na geometrię zawieszenia (w tym rozmiary opon, średnice kół i wzór bieżnika opon) lub nie nadają się do użytku w pojeździe testowanym pod kątem zderzenia (na przykład: nadmierny hałas drogowy, nadmierne przechyły).  Własność, eksploatacja i stan pojazdu. Informacje o ubezpieczeniu (w tym numer polisy, dowód ubezpieczenia, data ważności). Fizyczne uszkodzenie pojazdu spowodowane znaną wadą konstrukcyjną lub produkcyjną (przykład: awarie mechaniczne powodujące całkowite zniszczenie siedzeń).